Arvikafestivalen 2009, sa jag ju förFAN!!



Tisdag 30/6

Klockan ringde 06.00 och upp for jag och helen för att fixa det sista i packningen.
Jag plattar håret i säkert 30 min för att få det så platt som möjligt så att det ska hålla sig ett tag.
Klockan sju går jag och helen ut på parkeringen för att vänta på Linn och Philip. Där satt vi och rökte cigg efter cigg efter cigg.
Vi smsade linn och frågade vart fasiken dom har tagit vägen. De hade försovit sig men efter en stund så kom dom.
Resan upp till Arvika tog inte så lång tid, fast det var lite segt med vägarbeten överallt.
Vi anlände till slut och ställde oss i kön. Varmt var det, så in i bomben!
Vi fick våra armband och hittade en bra campingplats brevid några varbergare.
Efter en stund kom även halmstadsborna. Alkoholen kom fram och alkoholen slog till.

Onsdag 1/7

Vi vaknade väldigt tidigt eftersom det var så varmt i tälten så det inte gick att sova.
Små bakis som vi var satte jag och helen oss bakom tälten för att få lite skugga.
En återställare tog vi och klagade lite smått på värmen.
Några timmar senare öppnade himlen sig och en jävla monsun kom rakt över arvikafesivalen.
Vårat tält låg nästan planat med marken, men lika glada var vi för det. Lite regn var bara otroligt skönt just då.
Efter att vädret hade lugnat ner sig gick jag, linn, philip och helen ner till stan och köpte lite mat.
Sen for vi tillbaka till campet och söp vidare.
Denna kvällen var det även ett dansparty på vägen som var awesome. Det var DJ-David som höll i det.

Torsdag 2/7

Arvikafestivalen första dag och det firade vi med en återställare!
Vi blev alkoholiserade fast den som blev mest alkoholiserad var nog Julle. Åh, stackarn. Jag har nog aldrig sett Julle så full.
Jaja, han överlevde iallafall.
Kvällen kom och vi gick mot festivalområdet för att småkolla på Mars Volta, kommer inte ihåg om dom var bra men David var lycklig iallafall. Jag och Helen sprang till Röyskopp för att inte missa öppningen.
Det gjorde vi inte och det var en riktig awesome spelning! Jag har läst någonstans att det var ca 10 000 pers som såg på Röyksopp så jag är inte förvånad över att det var ett sånt tryck! Jag blev nedtrampad men jag kom upp på benen ganska snabbt igen. Lite läskigt må jag säga och nu har jag blåmärken på armen!
Det var en fin spelning!
Helen och Linn försvann innan spelningen hade slutat så jag stod själv ett tag men jag hittade Philip till slut.
Vi gick sedan för att se lite på NIN. Det var helt okej, har aldrig hört dom direkt men det var okej.
Jag däckade nog i tältet efter spelningen.

Fredag 3/7
Jag vaknade upp sjuk som fan. Inte sugen på att dricka längre men efter att jag fick lite sömn i skuggan så fick det bli så ändå.
Jag var så förkyld att jag kunde dricka ren sprit utan att känna något, vilket jag fick sota för senare under kvällen.
Jag kommer inte ihåg så mycket vad som hände men vi gick och såg på Depeche Mode i två fucking jävla timmar.
Och dom var SÄMST!
Jaja, David följde mig till campet igen och sen gick vi tillbaka till festivalområdet för att äta och dricka te.
Sen däckade jag i tältet.

Lördag 4/7

Vaknade upp ännu sjukare och trodde att jag låg på min dödsbädd.
Jag kollade ut genom tälet och såg att vårat camp var totalt förstört, det fanns inget kvar.
Jag, Linn, Philip, David och Jonas gick till donken för att äta mat. Det var gott och sedan sov vi på en gräsmatta i ca 3 h.
När vi kom tillbaka till campet fick vi idén att åka hem redan efter Korn spelningen.
Denna dagen blev nykter eftersom jag var sjuk och min alkohol var slut.
När korn väl började spela försvann helt plötsligt min "opepphet" och jag blev jättetaggad!
Detta var min tredje korn spelning och jag må säga att det var den bästa! Bara gamla låtar, munky var med och jonathan ägde scenen totalt!
Ett bra slut på Arvikafestivalen 2009.


Jag har så sjukt mycket videos så jag tror att det är dags att skaffa youtube !
Nu är jag hemma och har sovit väldigt länge. Fortfarande sjuk och jag tror att jag är lite bakis.

Men tack alla awesome ppl i vårat camp!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0